Szkolenie obsługa klienta, Szkolenia turystyczne, Doradztwo turystyczne

Szkolenie obsługa klienta

Doradztwo turystyczne

Szkolenia turystyczne

CSV :: SZKOLENIA :: IMPREZY :: COACHING

Znajdujesz się tutaj: Strona Główna » Szkolenie: Recepcjonista / Recepcjonistka, czyli praca w recepcji hotelowej

Szkolenie: Recepcjonista / Recepcjonistka, czyli praca w recepcji hotelowej

Mamy przyjemność poprowadzić szkolenie z zakresu obsługi gości hotelowych pt. Recepcjonista / Recepcjonistka w hotelu. Organizatorem szkolenia jest Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny, w ramach projektu "Grunt to kwalifikacje". W programie znalazły się następujące zagadnienia:


I. Rola i znaczenie recepcji w hotelu

1. Recepcja –wizytówka hotelu
2. Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy
3. Osoba recepcjonisty: kwalifikacje, niezbędna wiedza, predyspozycje
4. Standardy i wzorce zachowań
5. Kategoryzacja obiektów noclegowych 

II. Organizacja pracy recepcji 
1. Zarządzanie obiektem hotelarskim.
2. Organizacja pracy recepcji ( regulaminy, harmonogramy, instrukcje)
3. Zakresy obowiązków i odpowiedzialności na poszczególnych stanowiskach
4. Zakresy obowiązków pracowników recepcji
5. Zasady współpracy  recepcji z innymi działami hotelu
6. Rola recepcji w hotelu 

III. Wyposażenie techniczne i informacyjne recepcji
1. Stanowisko pracy
2. Praca na stanowisku (obsługa faksu, poczty mailowej, programu hotelowego)
3. Prowadzenie korespondencji
4. System kluczy hotelowych 

IV. Rezerwacja usług hotelowych
1. Dostępność do oferty hotelu – kanały i źródła rezerwacji
2. Zasady przyjmowania rezerwacji usług noclegowych i innych usług świadczonych przez hotel.
3. Systemy prowizji, rabatów, zniżek, programy lojalnościowe 

V. Profesjonalna  obsługa gościa
1. Przyjęcie gościa do hotelu
2. Zameldowanie gości
3. Rejestracja
4. Prowadzenie dokumentacji recepcji  dot. kompleksowej obsługi gościa
5. Organizacja przechowalni bagażu
6. Bezpieczeństwo gości hotelowych ( systemy alarmowe w recepcji)

VI. Psychologiczne aspekty obsługi gościa
1. Kultura obsługi gościa, kultura osobista
2. Charakterystyka potrzeb gościa
3. Zachowanie w sytuacjach trudnych i konfliktowych
4. Przyjmowanie reklamacji
5. Obsługa gości VIP

VII. Prowadzenie dokumentacji
1. Ewidencja- wymogi prawne obowiązku meldunkowego
2. Dokumenty i formularze obowiązujące w recepcji
3. Rozliczanie gościa
4. Zasady obsługi kasy fiskalnej
5. Wystawianie rachunków, faktur VAT
6. Obsługa kat płatniczych
7. Prowadzenie rachunku gościa
8. Przyjmowanie opłat za usługi hotelowe
9. Dokumenty księgowe (dokumenty z dnia, raporty) 

VIII. Wymeldowanie gościa
1. Wymeldowanie gościa
2. Wyrejestrowanie z programu hotelowego
3. Przygotowanie ankiety satysfakcji klienta 

Zajęcia prowadzi Grzegorz Gołoś, który dziękuje organizatorom za możliwość współpracy! Polecamy nasze szkolenia turystyczne (w tym także dla pracowników hoteli, moteli, pensjonatów i innych obiektów hotelarskich) na zamówienie dla grup zorganizowanych. Zainteresowanych prosimy o kontakt!

 
Wstecz